Koe vaikuttajamarkkinoinnin tulevaisuus!

PING Festival on pohjoismaiden suurin vaikuttajamarkkinointialan tapahtuma. Maailmanluokan puhujat, verkostoitumismahdollisuudet alan vaikutusvaltaisimpien osaajien kanssa, ripaus taikapölyä ja ohjelma täynnä yllätyksiä takaavat ainutlaatuisen elämyksen ja näköalapaikan vaikuttajamarkkinoinnin tulevaisuuteen.

PING Festival -ohjelmastriimit

Vuoden 2018 PING Festivalin ohjelmateemat eli striimit ovat nimeltään Transformation, Content, Emotions, Quality ja Trust.

Transformation Stream

tutkii, kuinka digitalisaatio muuttaa tapaamme kommunikoida, tehdä työtä ja bisnestä. Teeman keynote-puhuja Anne Lise Kjaer kuuluu maailman johtaviin futuristeihin. Kjaer on sanonut, että tulevaisuus ei ole paikka, minne olemme menossa, vaan jotakin, minkä itse luomme. Anne Lise Kjaerin visionäärinen puheenvuoro “The Liquid Society 2025+: Digital Leadership in a 4P Economy” käsittelee digitaalisen talouden muuttujia ja trendejä luoden PING Festivalin osallistujille näkymän tulevaisuuden kuluttajiin.  Streamin Master Class -luennon pitävät Vapan Ilona Hiila ja Ida Hakola. Luento käsittelee muutoksen kaavaa sekä kertoo, miten tarinoita, kulttuuria ja teknologiaa voi hyödyntää yrityksen toiminnan mullistamisessa.

Content Stream

käsittelee sisältöjen hallintaa sekä esittelee hämmästyttävimmät tarinat ja tulokset, joita hyvään bisnestrategiaan yhdistetty loistava tarinankerronta tuottaa. Content Streamin keynotepuhuja, brändistrategi Nick Westergaard esittelee puheessaan pirstaloituneen markkinoinnin maailman avaamia mahdollisuuksia.

Nickin voi tavata myös PING Festival -aamuna pidettävässä Executive Breakfast -seminaarissa. Toinen Content Streamin puhujista, professori Vilma Luoma-Aho johtaa Q&A-keskustelua aiheesta “sisältömarkkinoinnin viisi valetta”.

Content Streamin kumppanina toimii A-lehdet.

Emotions Stream

antaa konkreettisia vinkkejä ja työkaluja siihen, kuinka tehdä vaikutus luomalla todellinen ja psykologinen tunneyhteys yleisöön. Streamin puhujina nähdään mm. momondon Global Partnership & Activation Director Allan Askov Christoffersen, joka pitää puheenvuoron ”The mechanisms behind purpose marketing, a powerful tool for leading brands to connect and engage with their audiences”. Muita streamin puhujia ovat performance coach Eva Torra sekä Mippi Vuorikoski Philia Valmennuksesta.

Emotions streamin kumppanina toimii momondo.

Quality Stream

painottaa, että liiketoiminnan arvo tulee oikeasta laadusta. Stream kertoo, mistä tiedät, että yrityksesi on menossa oikeaan suuntaan. Quality Streamin keynote käsittelee vaikuttajamarkkinoinnin kustannustehokkuutta vaikuttajamarkkinointitoimisto IMA:n perustajan Emilie Taborin esittämänä. NordicTB:n perustajajäsen Janicke Hansen tulee johtamaan Q&A-keskustelua, joka käsittelee luovaa sisällöntuotantoa alati muuttuvien sosiaalisten kanavien algoritmien avulla.

Quality streamin kumppanina toimii TallinkSilja.

Trust Stream

väittää, että autenttisuus, läpinäkyvyys ja etiikka ovat luottamustalouden perusta. Stream esittelee keinoja tehdä sisältölähtöistä liiketoimintaa tässä maailmassa. Mynewsdeskin CMO Jonathan Bean puhuu brändeihin, mediaan ja hallitukseen kohdistuvan luottamuksen laskusta ja siitä, miten yritykset voivat tehdä muuttaakseen tätä kehityskulkua puheenvuorossaan “Trustonomics – The currency that will determine whether we survive and thrive or fail and die”.

Ohjelma 8.5.2018

8.00 Networking Breakfast / Executive Breakfast
9.00 Keynote Sessions: Anne Lise Kjaer, Nick Westergaard ja Emilie Tabor
11.00 Lunch, networking, Round table discussions
13.00 Parallel sessions (Cases, Master Classes, Q&A Discussions)
15.00 Afternoon Coffee & networking
16.00 Keynote Sessions
17.30 Happy Hour Networking
21.00 PING Helsinki After Party
Huom! Kun hankit PING Festival 2018:n liput Truen kautta, saat ne erikoisalennuksella etkä joudu maksamaan mitään laskutuskuluja. Lippu sisältää koko päivän ohjelman, ruoan, juomat ja iltabileet. Lipun ostajat voivat lisäksi lunastaa erikoishintaisen majoituksen (100 € / 2 hh, sis. aamiainen) Clarion Hotel Helsingissä 7. – 9.5.2018.
  • Aikaisemmista PING Festivaleista sanottua ja koettua:

  • ”Ping Helsinki on mielestämme Suomen innostunein, inspiroivin ja ikimuistoisin tapahtuma. Kun luovat mielet,
    tarinankertojat ja videotaiturit laitetaan saman katon alle, tuloksena syntyy timanttisia yhteistyömahdollisuuksia”
  • ”Tämän kovempaa settiä ei löydy mistään! PING Helsinki on tykitystä kaikille aisteille. Tapahtumasta pois lähtiessä jää olo, että tulevaisuus on jo täällä ja mikä tahansa on mahdollista.”
  • ”PING Helsinki on Pohjoismaiden energisin business-tapahtuma.”

Kenelle

Jokaiselle, joka on kiinnostunut verkostoitumaan ammattilaisten kesken. Jos et vielä tiedä, mitä vaikuttajamarkkinointi on, niin tämän päivän jälkeen tiedät. Mitä vaikuttajamarkkinointi on tiivistettynä:

  • Blogipostauksia, videoita tai kuvia vaikuttajan kanaviin (sisältöyhteistyö)
  • Sisältöä yrityksen omiin kanaviin vaikuttajan nimellä/kuvalla (sisällöntuotanto)
  • Brändilähettiläänä toimimista (brand ambassadors)
  • Yhteistyötä somekanavissa, esim. vaikuttajan omat tai yritysten kanavien haltuunotot (mm. Instagram, Snapchat, Twitter)
  • Kilpailuja loppukuluttajille
  • Osallistumista tuote- ja palvelukehitykseen tai testaukseen
  • Tapahtumia, matkoja, workshoppeja
  • Affiliate-linkkejä ja widgettejä
  • Display-mainontaa