”Mistä minä voin tietää, mikä on uutinen?”

Media julkaisee uutisia, jotka ovat kiinnostavia ja merkittäviä median omien maksavien asiakkaiden kannalta. Ennen kuin osaat tarjota medialle kiinnostavia ja merkittäviä uutisaiheita, on sinun tunnettava erllaisten medioiden erilaiset uutiskriteerit. Ovatko median uutiskriteerit jo hallussasi?

Median uutiskriteerit haltuun -tietoiskun jälkeen tiedät, mikä mediaa ihan oikeasti kiinnostaa vuonna 2018. Niinpä saat omat viestisi aikaisempaa paremmin julki mediassa ja sitä kautta myös enemmän myyntiä, vaikuttavuutta tai kilpailijoitasi kirkkaamman työnantajakuvan.

Kouluttaja

Kai Tarkka
Toimittaja, tiedottaja, viestintäyrittäjä Kai Tarkalla on pitkä kokemus median kanssa toimimisesta. Tällä hetkellä Kai kirjoittaa artikkeleita ja muotoilee asiakkaidensa viestintää asiakaslähtöisemmäksi Viestintäpalvelu Taika Oy:ssä ja True.fi:ssä.

Ohjelma

9.00 Ilmoittautuminen ja buffet-aamiainen
9.30 Suomalainen media: Kuka mediaa vie ja minne? Miksi media on kriisissä?

  • Minkälainen on suomalainen media? Mitä siihen kuuluu?
  • Mitä tapahtuu mediassa juuri nyt? Mitä tulevaisuudessa?
  • Miltä näyttää Suomi-Mediasuhteet-Suomi -sanakirjan uusin painos vuonna 2018?
10.00 Median uutiskriteerit haltuun: Mikä on median kannalta merkittävää ja kiinnostavaa? Ja miksi?

  • Uutinen vai evvk?
  • Miksi joku asia on mediassa uutinen tänään, mutta ei enää huomenna?
  • Mikä minun organisaatiossani ylittää uutiskynnyksen?
  • Miksi sama uutinen ei ole uutinen kaikissa medioissa? Somesta nyt puhumattakaan…
11.00 Koulutuksen päätös
Huom! Koulutukseen otetaan mukaan vain 10 henkilöä. Ilmoittaudu nyt! Koulutuksen hintaan sisältyy buffet-aamiainen!

Median uutiskriteerit haltuun -tietoisku sopii kaikille mediasuhteiden toimivista käytännöistä ja uutiskriteereistä kiinnostuneille ihmisille. Tämä tietoisku on myös erinomainen mahdollisuus päivittää oma mediaan liittyvä viestintä- ja markkinointiosaaminen vuoden 2018 muuttuneiden vaatimuksien tasalle.

  • Koulutuksen teemat

  • hankkimaan organisaatiollesi näkyvyyttä mediassa ilman kallista mainontaa
  • ymmärtämään, miten suomalainen media toimii nyt ja tulevaisuudessa
  • minkälaisia median jatkuvasti muuttuvat uutiskriteerit ovat
  • mitkä ovat tehokkaimmat ja parhaat tavat olla yhteyksissä mediaan vuonna 2018