Tee viestintääsi strategisemmin & vaikuttavammin

Vahvista osaamistasi digitaalisen viestinnän asiantuntijana. Näkemystä, kokemusta, tietoja ja taitoa digitaalisen viestinnän suunnitteluun ja toteuttamiseen. Pääset viemään ja kehittämään oman yhteisösi digistrategiaa uudelle tasolle. Tästä ohjelmasta hyötyy myös maksaja!

Oletko uudistamassa verkkopalvelua?

Vedätkö digiviestinnän projektia tai oletko osa projektiryhmää?

Haluatko muodostaa kokonaiskuvan ja päivittää tietosi digitaalisesta viestinnästä?

Kaipaatko vahvistusta omille ajatuksillesi siitä miten teidän talossa digitaalista viestintää kehitetään ja toteutetaan?

Haluatko tulla huippuasiantuntijoiden oppiin kuulemaan digiviestinnän (somen) uusimmat trendit?

Digitaalisen viestinnän koulutusohjelma | Infor
Uudistimme ohjelman pistämällä ihmisen (asiakkaan) keskelle. Miten tavoitetaan omalla viestillä ihminen töiden, harrastusten, arjen kiireiden sekä jatkuvan tieto- ja sometulvan keskeltä?

Digitaalisen viestinnän koulutusohjelman aikataulu (7 pv)

2018

  1. jakso 12.-13.4.2018
  2. jakso 17.-18.5.2018
  3. jakso 4.-5.6.2018
  4. jakso 23.8.2018

Helsinki, Inforin koulutustilat, Tammasaarenkatu 5, 00180 Helsinki, Ruoholahti. HTC Santa Maria, 2. kerros.

Digitaalisen viestinnän koulutus sopii sinulle, joka

kehität verkkopalvelua tai sen osaa, kampanjasivustoa, intranettia tai extranettia. Haluat päivittää tietosi ja taitosi vastaamaan digiajan vaatimuksia.

Tittelisi voi olla esimerkiksi:

  • tiedottaja, viestinnän suunnittelija tai viestintäpäällikkö
  • markkinointisuunnittelija, markkinointikoordinaattori tai markkinointipäällikkö
  • projektipäällikkö
  • asiantuntija.

Digitaalisen viestinnän koulutusohjelman sisältö

#Trendit & ilmiöt #Digistrategia #Digimittarit

Digitaalisen viestinnän isot trendit ja pienimmät puheenaiheet aina virtuaalitodellisuudesta chatbotteihin.

  • digimedian ekosysteemit: päivityspaketti digitaalisen viestinnän tilasta
  • mistä nyt pöhistään? mm. AI (Artificial Intelligence), VR (Virtual Reality), Big Data, chatbotit

Digitaalisen viestinnän strategia

  • miten digistrategia tehdään?
  • miten digistrategia toteutetaan?
  • miten digiviestinnän onnistumista mitataan?

Digitaalisen viestinnän mittaaminen, arviointi ja analysointi

  • miten oikeat mittarit valitaan?
  • miten dataa kannattaa analysoida?
  • erilaisten web-analytiikkatyökalujen esittely (mm. Google analytics)

#Palvelumuotoilu #Käytettävyys

Käyttöliittymä, kanava ja konsepti

  • käyttäjä suunnitteluprosessin keskiössä
  • käyttäjän ja sisällön kohtaaminen viestitulvassa
  • käytettävyyden tutkimusmenetelmät
  • käytettävyys sosiaalisessa mediassa

Visuaalisuus digitaalisessa viestinnässä

  • kokonaisvisuaalisuus murroksessa digiaikana
  • verkkopalvelun visuaalinen suunnittelu (brief ja ilmeen uudistusprojekti)
  • visuaalisuus ja sen rajoitukset somekanavissa (Pinterest, Instagram, Twitter)
  • työskentely visuuaalisen suunnittelun ammattilaisten kanssa
  • trendikatsaus
  • case-esimerkkejä: mikä on hyvää ja mikä huonoa visuaalisuutta?

#Verkkopalvelu #Digiprojektit #tekniikka #mobiiliratkaisut

Growth Driven Desing GDD

  • miten GDD eroaa perinteisestä verkkopalveluprojektista?
  • dataperusteinen kehittäminen

Digitekniikan tietopaketti viestijälle – miten selvitä yhteisistä projekteista IT jengin kanssa?

  • lyhyt selviytymisopas verkkopalveluprojektien tekniikkaan
  • avoimen lähdekoodin mahdollisuudet
  • pilvipalvelut

Mobiiliviestintä ja teknologia

  • Mobile First -ajattelu suunnittelussa
  • responsiivinen suunnittelu

#Digimarkkinointi #sisältöstrategia

Sisältöstrategia ja -markkinointi

  • millainen on hyvä sisältöstrategia?
  • miten sisältöstategiaa toteutetaan?
  • miten sisältöstrategian onnistumista mitataan?
  • Inbound-markkinointi
  • markkinoinnin automaatio:
  • digikampanjat
  • digimarkkinoinnin mittaaminen

#Löydettävyys #SEO

Löydettävyys verkossa

  • hakukoneoptimoinnin perusteet (SEO)
  • löydettävyys ja käyttökonteksti
  • hyvä sisältöstrategia on hakukoneoptimoinnin paras kaveri
  • hakukoneoptimoinnin tulevat trendit ja haasteet sisällölle: matkalla kohti yksilöllisiä hakuja ja puhehakuja

#Digitaalinen työyhteisöviestintä

  • työyhteisön avoimen sisäisen dialogin mahdollistaminen digitaalisten ratkaisujen avulla
  • sosiaalisen intranetin mahdollisuudet
  • yhteisövastaavan (yhteisömanagerin) rooli sisäisessä viestinnässä

#Vaikuttajamarkkinointi

  • mitä vaikuttajamarkkinointi on?
  • mikä on vaikuttajamarkkinoinnin rooli osana sisältöstrategiaa?
  • miten suhteutuu muuhun markkinointiin ja viestintään?
  • vaikuttajamarkkinoinnin digikanavat?
  • mitä on oman organisaation vaikuttajamarkkinointi? Teemana työntekijälähettilyys
  • vaikuttajamarkkinoinnin pelisäännöt ja etiikka.

Digisparraus*

*Digitaalisen viestinnän koulutusohjelman projektityö uudistettu digisparraukseksi

Digisparrauksen ideana on käsitellä juuri oman talosi digiviestinnän kysymyksiä kokeneen asiantuntijan sparraamana. Sparraus koostuu kolmesta yhden tunnin mittaisesta sessiosta, joissa käydään läpi oman työsi kannalta tärkeää digiviestinnän kysymystä.

Digisparrauksen voi ostaa myös erikseen. Kysy tarjousta (taina.hanikka(at)infor.fi)

Oppimismenetelmät ja -materiaalit

Koulutuksessa teoria ja käytäntö kohtaavat

  • vuorovaikutteiset asiantuntijaluennot
  • workshopit
  • ajankohtaiset caset

Oman työyhteisön digitaalisen viestinnän kehittämiseen liittyvä digisparraus tuo opitun käytäntöön konkreettisella tavalla.

Hinta

Osallistumismaksu 4 350 € (+ alv. 24 %) sisältää koulutuksen, projektityöohjauksen, oppimateriaalit sekä lounaat ja taukotarjoilut. Maksujärjestelymme ovat joustavat. Osallistumismaksun voi maksaa useammassa erässä ja jakaa myös kahdelle kalenterivuodelle.

Osallistujien palautteita koulutuksesta:

”Tarkoituksenani oli päivittää digitaalisen viestinnän tasoni tähän päivään, ja se onnistui mainiosti. Ohjelma oli todella kattava, monipuolinen ja mielenkiintoinen.”

“Projektityö mahdollisti oman osaamisen esille tuomisen tiimilleni.”

”Koulutus antoi kattavan kuvan tämän päivän digitaaliseen viestintään, mutta valotti myös tulevaa.”

Kouluttajat

Jenni Eromäki, jonka erikoisosaamista ovat sopimusoikeus, IPR-oikeus sekä markkinointijuridiikka

Sebastian Greger, jolla on vuosikymmenen kokemus digitaalisten palveluiden suunnittelusta

Antti Leino,joka on Digital Director, GroupM. 18 v. kokemus digitaalisten palvelujen ja viestinnän konsepti- ja sisältösuunnittelusta, toteutuksesta ja käyttöönotosta.

Aki-Ville Pöykiö, jolla on yli 10 vuoden laaja digitaalisen median ja viestinnän tuntemus

Mikko Yli-Erkkilä, joka on viestinnän, markkinoinnin ja myynnin asiantuntija

Hinta sisältää koulutuksen, projektityöohjauksen, oppimateriaalit sekä lounaat ja taukotarjoilut. Maksujärjestelymme ovat joustavat. Osallistumismaksun voi maksaa useammassa erässä ja jakaa myös kahdelle kalenterivuodelle.
  • Koulutuksen hyödyt ja tavoitteet

  • tiedät, miten tuet organisaation strategiaa digitaalisella viestinnällä
  • saat näkemyksen digitaalisen viestinnän nykytilasta ja tulevaisuuden trendeistä
  • opit hyödyntämään sosiaalisen median keinoja viestinnässä ja markkinoinnissa
  • ymmärrät, miten eri kohderyhmiin vaikutetaan digiympäristössä
  • ymmärrät, mitä kaikkea verkkotekniikka mahdollistaa
  • tiedät, milloin ja miten verkkopalveluja kannattaa uudistaa
  • opit hyödyntämään hakukoneoptimointia
  • voit hyödyntää koulutusohjelman asiantuntija- ja kollegaverkostoa.