Vain hyvä tiedote kiinnostaa mediaa!

Opettele tekemään kiinnostavia ja vaikuttavia mediatiedotteita / lehdistötiedotteita, niin saat itsellesi toivomaasi mediajulkisuutta juuri siellä, missä haluat. Näin teen toimivia mediatiedotteita -tietoiskun jälkeen tiedät, mitä toimiva mediatiedote pitää sisällään ja kuinka tiedote kannattaa jakaa niin toimituksellisiin kuin sosiaalisiinkin medioihin. Tiesitkö, että myös mediatiedote kannattaa hakukoneoptimoida? Tietoiskun hinta sisältää buffet-aamiaisen!

Luennoitsijat

Toimittaja, tiedottaja, viestintäyrittäjä Kai Tarkalla on pitkä kokemus median kanssa toimimisesta. Molemmilta puolilta pöytää. Tällä hetkellä Kai tuottaa sisältöjä Viestintäpalvelu Taika Oy:ssä sekä valmentaa markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisia True.fi:ssä.

Lisäpalveluna henkilökohtainen mediatiedoteanalyysi: Voit lähettää Kai Tarkalle yhden jo tekemäsi / työn alla olevan mediatiedotteesi ennen koulutusta. Saat Kailta koulutuksen jälkeen rakentavat kommentit tiedotteesi rakenteesta, tekstistä, hakukoneystävällisyydestä ja muusta sisällöstä.

Ohjelma

9.00 Aamiaisbuffet ja ilmoittautuminen
9.30 Hyvä, parempi, paras – erinomaisen mediatiedotteen anatomia

  • Mitä kuuluu erinomaiseen mediatiedotteeseen?
  • Esimerkkejä hyvistä ja huonoista mediatiedotteista
  • Kuinka hakukoneoptimoin mediatiedotteeni?
  • Kuinka jaan tiedotteeni toimituksiin ja journalisteille?

Kai Tarkka, True.fi

10.45 Mediatiedote sosiaalisessa mediassa

  • Miten mediatiedote kannattaa jakaa somessa?
  • Mihin palveluihin tiedote sopii, mihin ei?
  • Hyviä ja varoittavia esimerkkejä

Kai Tarkka, True.fi

11.30 Tietoisku päättyy

Näin teen toimivia mediatiedotteita -tietoisku sopii jokaiselle, joka tekee tiedotteita itse tai on niiden jakamisen kanssa tekemisissä. Koulutuspäivän hintaan sisältyy henkilökohtainen tiedoteanalyysi!

  • Koulutuksessa opit

  • minkälaisista ainesosista toimiva ja nykyaikainen mediatiedote syntyy
  • kuinka mediatiedote hakukoneoptimoidaan
  • jakamaan tiedotteen tehokkaasti somessa
  • miten tiedote kannattaa lähettää medioihin, jotta se varmasti saavuttaa oikeat journalistit