Kerro tarinasi median kautta

Mediassa kerrotaan joka päivä tuhansia tarinoita. Onko sinun tarinasi yksi niistä? Miten saan ääneni kuulumaan mediassa -tietoiskun jälkeen tiedät, mikä mediaa kiinnostaa juuri sinun organisaatiossasi. Osaat myös kertoa tarinasi niin, että median on helppo ottaa se vastaan.

Mediasuhteet ovat tehokas tapa välittää omat viestit julkisuuteen. Resurssipulassa kärvistelevä media kaipaa jatkuvasti uusia ja kiinnostavia uutisaiheita, joita sinä voit medialle tarjota. Näin saat omille asioillesi ja teemoillesi näkyvyyttä mediassa ilman kallista mainontaa. Tällä kurssilla opit, kuinka tällainen molempia osapuolia hyödyttävä win-win -tilanne sinun organisaatiosi ja median välille luodaan.

Kouluttaja

Kai Tarkka
Toimittaja, tiedottaja, viestintäyrittäjä Kai Tarkalla on pitkä kokemus median kanssa toimimisesta. Tällä hetkellä Kai kirjoittaa artikkeleita ja muotoilee asiakkaidensa viestintää asiakaslähtöisemmäksi MASSIVE Helsinki Oy:ssa ja True koulutuksessa.

Ohjelma

9.00 Ilmoittautuminen ja buffet-aamiainen
9.30 Mitä, miksi, milloin mediasuhteet?
9.45 Suomalainen media: Kuka mediaa vie ja minne? Miksi media on kriisissä?

  • Minkälainen on suomalainen media? Mitä siihen kuuluu?
  • Mitä tapahtuu mediassa juuri nyt? Mitä tulevaiauudessa?
  • Miltä näyttää Suomi-Mediasuhteet-Suomi -sanakirjan uusin painos vuonna 2017?
10.30 Median uutiskriteerit: Mikä ja miksi on median kannalta merkittävää ja kiinnostavaa?

  • Uutinen vai evvk?
  • Miksi joku asia on mediassa uutinen tänään, mutta ei enää huomenna?
  • Mikä minun organisaatiossani ylittää uutiskynnyksen?
  • Miksi sama uutinen ei ole uutinen kaikissa medioissa? Somesta nyt puhumattakaan…
11.30 Koulutuksen päätös
Huom! Koulutukseen otetaan mukaan vain 10 henkilöä. Ilmoittaudu nyt! Koulutuksen hintaan sisältyy buffet-aamiainen!

Miten saan ääneni kuulumaan mediassa -tietoisku sopii kaikille mediasuhteiden perusteista ja toimivista käytännöistä kiinnostuneille ihmisille. Tämä tietoisku on myös erinomainen mahdollisuus päivittää oma mediaan liittyvä viestintä- ja markkinointiosaaminen vuoden 2017 tilanteen tasalle.

  • Koulutuksen teemat

  • hankkimaan organisaatiollesi näkyvyyttä mediassa ilman kallista mainontaa
  • ymmärtämään, miten suomalainen media toimii nyt ja tulevaisuudessa
  • minkälaisia median jatkuvasti muuttuvat uutiskriteerit ovat
  • mitkä ovat tehokkaimmat ja parhaat tavat olla yhteyksissä mediaan