Digitaalinen murros pyyhkäisi musiikkibisneksen yli jo noin 10 vuotta sitten. Sen jälkeen kohteena on ollut mm. viihdebisnes. Elämme valtavaa muutoskautta, mikä luo meille myös lukemattomia mahdollisuuksia. Yksi niistä on poikkitoimialainen yhteistyö. Onko Suomen seuraava vientituote Angry Birds –elokuvan kaltainen viihdebisnessektorien yhteistyö?

Myös viihteen markkinoinnin ja viestinnän kenttä on jatkuvassa muutoksessa. Perinteistä mediaa ei enää ole. Idols lanseerataan Antti Tuiskun somekanavien kautta ja Suomen suosituin bloggaaja on tamperelainen puheviestinnän opiskelija, joka tavoittaa 300 000 nuorta ja nuorta aikuista. Enemmän kuin mikään muu media kyseisessä kohderyhmässä.

Median monikanavaisuus tuo sisällöille lukuisia alustoja ja jakelumahdollisuuksia. Kuva on vahva ja videot toimivat niin somessa kuin radiossa, mutta lineaarinen tv taistelee olemassaolostaan nuoremmassa kohderyhmässä. Mistä sisällöt jaellaan ja kulutetaan viiden vuoden kuluttua?

Viihdebisnes – miten muut sitä tekevät?

Ei tarvitse olla Einstein todetakseen, että viestinnän menestysresepti syntyy ymmärtämällä kuluttajien intressiajattelua ja teknologiaa sekä tavoittamalla heidät oikeaan aikaan paitsi oikeiden kanavien kautta myös juuri kyseistä kohderyhmää puhuttelevalla sisällöllä. Miten muut sen tekevät?

Yksi ensi kuussa järjestettävän Entertainment Business Arenan mielenkiintoisimmista aiheista on Close Up –keskustelu, jossa haastateltavana on Suomen tämän hetken menestyneimmän pelifirman Supercellin viestintäpäällikkö Linda Åström. Hän avaa omaa työtään viestinnän parissa, jossa ei varsinaisesti ole kotimarkkinaa.

Tähtikulttuuria – onko sitä Suomessa?

Jokaisella pelialan projektilla on lähtökohtaisesti globaalit markkinat. Peliala toivookin kuulevansa, miten tähtikulttuuria – josta musiikki-, TV- ja elokuvabisnes elää ja hengittää – voisi paremmin hyödyntää brändien rakentamisessa. Tapahtuman yhtenä keskusteluaiheena onkin Viihdemedia ja tähtikulttuuri, jossa pohditaan kotimaista viihdemediaa. Onko Suomessa ihan oikeaa tähtikulttuuria? Miten sitä tulisi hyödyntää bisnesmielessä?

Poikkitoimialaisessa brändikeskustelussa sen sijaan avataan konseptien ja brändien luomisprosessia, tuotteistamista, johtamista sekä vientiä eri viihdebisnessektoreiden näkökulmasta.

Entertainment Business Arena – nyt tarjoushintaan!

4. – 5.5.2017, Crowne Plaza, Helsinki

Kotimaisen viihdeteollisuuden yhteistyön ja synergian edistämiseksi perustettu Entertainment Business Arena kutsuu koolle peli-, elokuva-, TV-, radio-, operaattorien viihdepalvelut sekä musiikki- ja livekentän Helsingin Crowne Plazaan 4.-5.5.2017. Arenan poikkitoimialaisen yhteistyön avulla synnytetään uusia innovaatioita ja kansainvälisiä menestystarinoita.

Osta liput nyt
Suomessa on useita pitkäikäisiä ja ansioituneita toimiala-kohtaisia tapahtumia viihteen kentällä, mutta ei yhteistä kohtaamispaikkaa. EBArena tuleekin olemaan ensimmäinen ja ainoa ammattilaistapahtuma, joka kokoaa viihteen sektorit ja niiden toimijat saman katon alle verkostoitumaan, keskustelemaan ja kuulemaan ajankohtaisista, viihdeteollisuutta läpileikkaavista ja kiinnostavista aiheista. Asiaa on siis kahden päivän aikana niin sisällöntuottajille, jakelijoille kuin viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille sekä alasta kiinnostuneille.