Tehokas sisältömarkkinointi välittää tietoa ja tunteita viestin vastaanottajalle. Oli jakelukanavasi mikä tahansa, sisältömarkkinointi ei ole perinteistä yksisuuntaista mainosten tuputtamista vaan keskustelua asiakkaidesi kanssa. Hyöty asiakkaalle siis ensin, mutta pidä myös sisällön tavoitteellisuus aina mielessä.

word-press
Jos osaat kirjoittaa, kuvata, piirtää, laulaa, tanssia, näytellä jne, voit tehdä myös tuloksellista sisältömarkkinointia. Välität siis sisältöjesi kautta potentiaalisille asiakkaillesi hyödyllisiä tietoja, taitoja tai tunnelmia. Salakähmäisyys tai vilunkipeli eivät kuitenkaan ole varsinkaan pidemmän päälle toimivia ratkaisuja.

– Sisältömarkkinoijalla on aina ketunhäntä kainalossaan. Tavalla tai toisella. Hyödyllisen tiedon kylkiäisenä myydäään tuotteita, palveluja tai ideologioita. Liikaa ei kuitenkaan saa laittaa puuroja ja velllejä sekaisin, painottaa True koulutuksen mediakouluttaja Kai Tarkka.*

– Itselläni on journalistin tausta, joten toimituksellisen aineiston ja markkinointimatskun erottaminen toisistaan on aika syvällä selkäytimessä. Siksi hyödyllinen tieto on tuottamassani sisällössä mahdollisimman selvästi oma selvä osionsa ja markkinointipuoli omansa. Näin toimien sisältömarkkinointi on läpinäkyvää, eikä kenenkään pitäisi tuntea oloaan huijatuksi tai vedätetyksi, jatkaa Tarkka.

– Koska huijatuksi tullut asiakas tuskin ostaa sinulta yhtään mitään. Ikinä. Minä en ainakaan ostaisi.

Tehokas sisältömarkkinointi tarjoaa hyödyllisiä tietoja

Sisältömarkkinoinnin muodot ovat monet: on tekstejä, artikkeleita, somepäivityksiä, kuvia ja videoita. Sekä kaikkien näiden kanavien erilaisia yhdistelmiä. Perinteisintä sisältömarkkinointia ovat tällaiset artikkelit, joista erästä juuri nyt luet. Aikaisemmmin nämä artikkelit julkaistiin asiakaslehdissä, mutta nykyään yhä enemmän vain netissä.

– Emme siis lähetä sinulle True koulutuksesta suoraa mainosta, jossa kehotamme, että ”meneppä nyt heti ilmoittautumaan meidän elämää suurempaan ja superhienoon sisältömarkkinointikoulutukseemme, jookos?” Ilman muuta toiveenamme ja tavoitteenamme on saada sinut myös ilmoittautumaan koulutukseemme, mutta vasta sen jälkeen, kun olet lukenut tämän artikkelin. Ja todennut, että sisältömarkkinointi kiinnostaa oikeasti sinua ja haluat saada siitä lisätietoja sekä käytännön vinkkejä mm. koulutuksemme kautta, tiivistää Tarkka.

Somesisältömarkkinoijan on osattava keskustella

Somessa kukaan ei jaksa lukea, katsoa tai kuunnella jatkuvaa markkinointia tai mainostamista. Omista asioista, tuotteista ja palveluista saa ja kuuluu kertoa, mutta ei yksipuolisena paasauksena.

– Kuuntele ja keskustele. Kommentoi ja kerro myös omia mielipiteitäsi. Ei tietenkään kannata ehdoin tahdoin ärsyttää ketään, mutta parempi sekin, kuin tyytyä julkaisemaan yrityksen lakiosaston hyväksymiä virallisia, mutta samalla myös täysin yhdentekeviä perusvastauksia. Niihin törmää somessa edelleen aivan liian usein. Kilpailu asiakkaiden huomiosta lisääntyy jatkuvasti, joten latteuksilla ei somessa pitkälle pötkitä, muistuttaa Tarkka.

Keskiviikko 26.10.2016 Helsinki klo 9.00 – 12.00

Tutustu Tee kiinnostavaa sisältö-
markkinointia
-koulutukseen

* Uudet sisältökanavat heti käyttöön

Koulutusaamupäivän aikana opit

  • mitä toimiva sisältömarkkinointi on ja kuinka sitä tehdään
  • minkälainen sisältömarkkinointi kiinnostaa ihmisiä ja miten se kannattaa jakaa somessa
  • lisäämään visuaalisuutta ja huumoria omaan sisältömarkkinointiisi.

Kenelle?

Tämä koulutus sopii markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, jotka ovat kiinnostuneita sisältömarkkinoinnin monista mahdollisuuksista. Paranna osaamistasi ja hanki uusia ideoita!

Hinta: 590 250 €+ alv / hlö
Useamman osallistujan etu -20%!


[tboot_column_wrap]